Η Παγκόσμια Μούσα των Ελλήνων!.. (2)

Κωδικός Πόρου: 00285-114737-268
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 02/05/11 18:02
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Τέχνη και Πολιτισμός!.., 00285-114737-268




Περιγραφή:

 

Ο γνωστός καλλιτέχνης κ Γιώργος Γερολυμάτος με την παρτενέρ του σε μία εντυπωσιακή χορευτική επίδειξη!.. (Από το Dancing with the stars - Live 1, του Αντέννα).

Το πανανθρώπινο και οικουμενικό μήνυμα της Ελληνικής Φυλής μέσω της Μουσικής και Χορευτικής Τέχνης, που ακούμπησε ευλαβικά για τον Άνθρωπο, πάνω στον φλοιό της γης!.. Διαβάστε σήμερα για τους Μύστες της Μουσικής, τις σχέσεις των αρχαίων Ελλήνων με τους ελληνικούς χορούς και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα!..

Συνέχεια από το προηγούμενο… 

ΜΥΣΤΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!…

Όποιος θελήσει να διαβάση το βιβλίο μας : «Οι Ελληνίδες της Αρχαιότητος», μετ’ εκπλήξεως θα διαπιστώση πώς όχι μόνον οι Έλληνες, αλλά και οι Ελληνίδες ήσαν μύστιδες της πιο εσωτερικής φωνής της μουσικής τέχνης! Σε τέτοιο μάλιστα βαθμό, πού να καταπλήσσεται κάθε άνθρωπος με την βαθύτατη μουσική γνώση των Ελληνίδων αυτών!
Από πού ν’ αρχίση κανείς και πού να τελειώση; Αυλητρίδες, κιθαριστρίδες, κροταλίστριες, λυρίστριες, μοιρολογήστρες, ορχήστριες, σαμβυκίστριες, τυμπανίστριες, χορεύτριες, ψάλτριες, όλες αυτές οι ιέρειες της μουσικής, δεν έκαναν τίποτε άλλο, παρά να εκπέμπουν προς όλα τα μήκη και πλάτη της γης (όπου, δηλαδή, υπήρχε τότε ελληνική ζωή) το θεϊκό μήνυμα μέσω της λυτρωτικής αυτής τέχνης, για να θυμηθούμε κάτι από την Βίβλο: «Μιμηταί μου γίνεσθε»!.. (1)
Και έγιναν μιμητές οι άνθρωποι!… Μέσω της μουσικής τέχνης θέλησαν να «φθάσουν» στον Θεό!…
Και τον άγγιξαν!… Γυναίκες χόρευαν για τους θεούς κάτω από τα’ άστρα κι όλοι οι άνδρες ενώνονταν με τον Θεό υμνούντες το μεγαλείο Του!…
Πόσοι και πόσοι δεν ύμνησαν το θείο, πόσοι και πόσοι δεν έζησαν γι’ αυτό;
Ιδού γιατί η Ελληνική Μουσική έφθασε μέχρι τα πέρατα της Οικουμένης και από τότε ρίζωσε βαθιά στις ψυχές κάθε ανθρώπινης ψυχής!…

Κυκλικός χορός (8ος αιώνας π.Χ)

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΟΡΩΝ

Για το θέμα της Μουσικής ο γράφων έχει δημοσιεύσει ένα πλήθος άρθρων σε διάφορες ελληνικές εφημερίδες και περιοδικά, ενώ για τον Χορό έχει παραχωρήσει κατ’ επανάληψιν διαλέξεις σε διάφορες πολιτιστικές αίθουσες (2). Δεν ήσαν μάλιστα λίγες και οι τηλεοπτικές εκπομπές πού έχει κάνει για το θέμα αυτό (3), παρουσιάζοντας, όπως έχουν δηλώσει πολλοί τηλεθεατές και τηλεθεάτριες, εκπληκτικές εικόνες και συγκλονιστικά ντοκουμέντα.
Ένα εξ αυτών ήτο και ένα ντοκυμανταίρ, όπου αποδεικνύαμε την διαχρονική σχέση των αρχαίων και ελληνικών χορών, με παράλληλες εικόνες των αρχαίων και συγχρόνων ελληνικών χορών, λέγοντας, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

«… Όσον αφορά τους χορούς, πρέπει να αναφερθή ότι ο αρχαίος επίτριτος συναντάται στον ρυθμό των 7/8, του κατ’ εξοχήν δηλαδή Ελληνικού χορού, του συρτού Καλαματιανού, ενώ ο εννεάσημος ρυθμός πρωτοσυναντάται στην ποίηση της Σαπφούς και του Πινδάρου, που εξακολουθεί να δονή και σήμερα τους χορευτές του ζεϊμπέκικου και του καρσιλαμά (πανάρχαιοι εννεάσημοι αντικρουστοί χοροί των Ελλήνων της Ιωνίας, της Θράκης και των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου).
Παράλληλα, ο Απολλώνιος ρυθμός των πέντε χρόνων, ηχεί ακόμη σε χορούς όπως ο Τσακώνικος, ενώ σε όλη την Ελλάδα χορεύονται οι συρτοί χοροί, τους οποίους ονομάζουν οι αρχαίες επιγραφές όταν αναφέρονται στην «των συρτών πάτριον όρχησιν» (4).
Στην Πάρο χορεύεται ο « αγέρανος », όπως ακριβώς τον χόρεψε ο Θησέας επιστρέφοντας από την Μινωϊκή Κρήτη, οι αρχαίες Βαλλίστρες (πηδηχτός χορός) χορεύονται σήμερα στα νησιά μας ως ο μπάλος, πού έδωσαν το όνομά τους όχι μόνον στην παγκόσμια χορευτική σκηνή, αλλά και σ’ όλες σχεδόν τις γλώσσες του κόσμου, όπως, για παράδειγμα, Ballo, Μπαλλέτο, μπαλαρίνα κλπ. κλπ. κλπ.
Ο Πυρρίχιος χορός των Αργοναυτών αποδίδεται τέλεια από τους Ποντίους χορευτές. Τον Μακελλάρικο που χόρευαν οι μακελλάρηδες (χασάπηδες) της Κωνσταντινουπόλεως, τον χορεύουμε ακόμη και σήμερα ως χασάπικο, αλλά και στην πιο γρήγορη μορφή του ως Κουλουριώτικο (Σαλαμίνος). Τα αναστενάρια μας μεταφέρουν σε αρχαίες εποχές με το πνεύμα του Διονύσου να πλανάται γύρω μας, ενώ ο αμανές, από το επιφώνημα « αχ μάνα» με το οποίο τελείωνε και τον 15σύλλαβο στίχο του, που τόσο κυνηγήθηκε από τους Νεότουρκους του Κεμάλ, αλλά δυστυχώς και δυτικόπληκτους Έλληνες, ως ξενόφερτο είδος, τόσο στην Τουρκία, όσο και στην Ελλάδα (5), μας θυμίζει κατευθείαν τις αρχαίες Ελεγείες, το τραγούδι του Λίνου, τους Βυζαντινούς «ήχους» και τις εκκλησιαστικές μελωδίες, καθώς και τα Κλέφτικα μοιρολόγια.
Να πούμε εδώ, ότι η διαφορά του Ελληνικού αμανέ από τον Τουρκικό, είναι αφενός μεν ο 15σύλλαβος στίχος, αφετέρου δε το γεγονός, ότι ο Ελληνικός αμανές τελειώνει πάντοτε αισόδοξα, ενώ ο Τουρκικός παραμένει και στο τελείωμά τους απαισιόδοξος…». 

92 ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ!…

Σε μία έρευνα του γράφοντος, σχετικώς με τους αρχαίους ελληνικούς χορούς, διεπιστώθη ότι οι πρόγονοί μας εχόρευαν τουλάχιστον 92 αρχαίους ελληνικούς χορούς, οι οποίοι εδάνεισαν, με τις κινήσεις των (όλες συμβολικού χαρακτήρος) κάθε παρόμοια κίνηση χορού σε άλλους λαούς, αφού ο Ελληνισμός είχε εξαπλωθεί παντού.
Πριν λίγα χρόνια, όταν ο υποσημειούμενος είχε ως φιλοξενούμενό του σε εκπομπή, τον γνωστόν Έλληνα μουσικολόγον κ Παντελή Καβακόπουλο (7), θείον του παγκοσμίου φήμης Έλληνα μουσικού Παντελή Καβάκου, ανέπτυξε όλη αυτή την επιχειρηματολογία της υφαρπαγής και (γιατί όχι;) κλοπής των ελληνικών μουσικών ακουσμάτων από άλλους λαούς, όπως για παράδειγμα οι Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Σκοπιανοί Αλβανοί, κλπ.
Το εντυπωσιακότερο πού είπε ο ως άνω μουσουργός, είναι το γεγονός ότι, όταν η Ελλάς συμμετείχε σε μία βαλκανική πολιτιστική σύναξη, πήρε την πρώτη θέση διότι είχε την εκπληκτική πολυμορφία της, μιας και το Ελληνικό χορευτικό συγκρότημα εχόρεψε χορούς από όλη την Ελλάδα, ενώ οι γειτονικοί λαοί είχαν μεν πολύ καλή, αλλά μονομερή εμφάνιση, πέραν του γεγονότος ότι το Ελληνικό συγκρότημα διανθίστηκε, γλωσσικά, κι από πολλές ντοπιολαλιές, έτσι όπως ακριβώς ακούγονται σε διάφορα διαμερίσματα της σημερινής Ελλάδος!..

Συνεχίζεται...

Επιμέλεια Παρουσίαση:

ΜΑΡΙΑ ΨΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ηθοποιός-Τηλεπαρουσιάστρια