Η αποκάλυψη της Μαρίας Ψιλοπούλου για τον Σάντρο Μποτιτσέλι!

Κωδικός Πόρου: 00285-114732-735
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 16/07/11 19:12
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Τέχνη και Πολιτισμός!.., 00285-114732-735




Περιγραφή:

Η αποκάλυψη της Μαρίας Ψιλοπούλου για τον Σάντρο Μποτιτσέλι!

Πώς και γιατί η επιλογή της θεματολογίας του, που δεν έχει άμεσο προηγούμενο στην τέχνη της Ιταλικής Αναγέννησης, αποδίδεται γενικά σε κάποιες επαφές του με το νεοπλατωνικό φιλοσοφικό κύκλο και προσπαθούσε να πετύχει μια σύνθεση μεταξύ του κλασικού πολιτισμού και της χριστιανικής θρησκείας (!!)...

Η Μινέρβα, που οι Ρωμαίοι πίστευαν ότι ήταν θεά της σοφίας, και ο Κένταυρος, σε ένα εξαιρετικής ομορφιάς έργο του Μποτιτσέλι (1482)!

Ο Σάντρο Μποτιτσέλι (1445-1510), όπως όλοι γνωρίζουν, ήταν ένας μεγάλος Φλωρεντινός ζωγράφος, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Αλεσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι.

Λένε πως μαθήτευσε κοντά στο Λίπι και πιθανώς δούλεψε για κάποιο διάστημα μαζί με το Λεονάρντο ντα Βίντσι στο εργαστήρι του Βερόκιο.

Αναντίρρητα ήταν εξαιρετικός στη χρήση του χρώματος, όπως δείχνει και μια σειρά «Γεννήσεων» που έφτιαξε κατά τη δεκαετία του 1470.

Αυτό, όμως, που τον διέκρινε κυρίως ήταν η γραμμή του, όπως αποκαλύπτεται για παράδειγμα στις μυθολογικές σκηνές των δεκαετιών του 1470 και του 1480, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν η «Άνοιξη», οι «Τρεις Χάριτες», η «Γέννηση της Αφροδίτης», εικόνες που έχουν αποτελέσει αντικείμενο πολλών συζητήσεων μεταξύ των ειδικών όχι μόνο της εποχής της δικής του, αλλά και της σημερινής εποχής!.

Προβληματισμό αποτελεί το γεγονός, ότι η επιλογή της θεματολογίας αυτής, που δεν έχει άμεσο προηγούμενο στην τέχνη της Ιταλικής Αναγέννησης, αποδίδεται γενικά σε κάποιες επαφές του με το νεοπλατωνικό φιλοσοφικό κύκλο, που είχε συγκροτηθεί γύρω από τους εργοδότες του, τους Μεδίκους, και προσπαθούσε να πετύχει μια σύνθεση μεταξύ του κλασικού πολιτισμού και της χριστιανικής θρησκείας (!!).

Κι αυτό είναι αποκάλυψη για όσους διερευνούν θέματα συσχετισμού Ελληνισμού-Χριστιανισμού, όπως είναι η Ιστοσελίδα αυτή..

«Η γέννηση της Αφροδίτης». Το πολυφημισμένο έργο του Μποτιστέλι (1482)

Ανεξάρτητα πάντως από τα ερμηνευτικά προβλήματα που προκαλούν τα έργα του, γεγονός παραμένει η ασύγκριτη ομορφιά της «Αφροδίτης» του, παρά τη σκόπιμη καταστρατήγηση της ανατομίας, καθώς και οι λεπτές διάφανες γραμμές που σχηματίζουν τα σώματα των «Χαρίτων» του, η μελαγχολία τελικά που σχεδόν όλες οι μορφές του αποπνέουν.

Επιμέλεια –Παρουσίαση:

ΜΑΡΙΑ ΨΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ηθοποιός-Τηλεπαρουσιάστρια

ΠΗΓΗ: Ιστορικό και Δημοσιογραφικό Αρχείο Άγγελου  Π. Σακκέτου.