Οι Ξένοι Μουσουργοί και ο Ελληνισμός!..

Κωδικός Πόρου: 00285-112725-2427
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 11/04/12 21:07
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Ελληνική Μουσική, 00285-112725-2427




Περιγραφή:

Οι Ξένοι Μουσουργοί και ο Ελληνισμός!..

Ονόματα Διασήμων Ξένων Μουσουργών, παγκοσμίου εμβελείας, οι οποίοι συνέδεσαν το όνομά τους με τον Ελληνισμό συνθέτοντας υπερνέφελα μουσικά έργα προς δόξαν του αθρωπίνου πνεύματος και του Ελληνισμού!.. Διαβάστε τι αποκαλύπτουμε μέσα στο έργο μας: "Ο Παγκόσμιος Έλλην"!..

Ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (Ludwig van Beethoven, προφορά στα γερμανικά: Λούντβιχ βαν Μπέητχοβεν, Βόννη, 17 Δεκεμβρίου 1770 — Βιέννη, 26 Μαρτίου 1827). O Γερμανός μουσουργός ο οποίος τίμησε την Ελλάδα και τον Ελληνισμό με το μουσικό του έργο: In den Ruinen von Athen (Στα ερείπια των Αθηνών), αλλά και με το άλλο έργο: Die Gescοepfe des Prometheus (Πλάσματα του Προμηθέως)!..

ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ 

Χωρίς αμφιβολία, η διαχρονική προσφορά της Ελληνικής μουσικής για τον υπόλοιπο (και πολιτισμένο, ασφαλώς) κόσμο είναι πολύ μεγάλη. Σε τέτοιο μάλιστα σημείο, που πολλοί ξένοι, ως ο Κλαύδιος Φωριέλ ή ο Σάμουελ Μποντ Μπωβύ, να έρχονται στην Ελλάδα και να μελετούν το φαινόμενο μέσα από τα δημοτικά τραγούδια και τους χορούς του ελληνικού λαού.

Εάν τώρα, σε όλα αυτά, προσθέσουμε και ένα άλλο είδος της παγκόσμιας μούσας των Ελλήνων, που δεν είναι άλλη από την ίδια την μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσης, που διακηρύσσουν πολλοί φιλόλογοι και μουσικολόγοι (12), κάλλιστα θα μπορούσαμε να αναφωνήσουμε κι εμείς:
«Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων;»

ΑΛΛΑ και στον χώρο της Βυζαντινής ή Εκκλησιαστικής μουσικής πηγαίνουμε πίσω; Όχι βέβαια!… Και μόνον η μουσική ενός Σταμάτη Σπανουδάκη, ενός Χριστόδουλου Χάλαρη αρκεί για να κάνη την Ελλάδα να ταξιδεύη για χρόνια πολλά στον μουσικό γαλαξία της Οικουμένης, έτσι όπως τον οραματίσθηκαν μεγάλοι μουσουργοί!…

Αυτός και ο λόγος που μέσα εις το κεφάλαιο αυτό ο αναγνώστης θα βρη ένα καταπληκτικό ντοκουμέντο. Ένα σημαντικό πειστήριο το οποίο εζητήθη να διερευνηθή από τον Καθηγητή της Ιστορίας της Επιστήμης κ Κωνσταντίνο Γεωργακόπουλο, ειδικά για το βιβλίο αυτό, και το οποίο, πειστήριο, που παραθέτομεν, ούτε λίγο ούτε πολύ, αποδεικνύει, ότι τουλάχιστον 88 μουσικές συνθέσεις διαφόρων ηχηρών ονομάτων του παγκοσμίου μουσικού στερεώματος είναι εμπνευσμένες από διάφορα αρχαιοελληνικά έργα!.. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, όπως μου απεκάλυψε ο εν λόγω καθηγητής, του είχε ζητηθή να κάνη μία παρόμοια διάλεξη στην Μουσική Ακαδημία της Στοκχόλμης, που φέρει την επωνυμία «ΟΡΦΕΥΣ», πράγμα το οποίο εγένετο με μεγάλη επιτυχία.

Ιδού, λοιπόν, το πειστήριο-ντοκουμέντο:

Γουσταύος Μάλλερ. Με τη μουσική του συμφωνία "Τιτάν" τίμησε τον αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό και την Ελλάδα!

ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΡΓΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΡΓΑ

Ακολουθεί ένας κατάλογος με διάσημους μουσουργούς διαφόρων εθνικοτήτων οι οποίοι ασχολήθηκαν με τον Ελληνισμό. Αναφέρονται πρώτα οι χώρες, στη συνέχεια ο μουσουργός, ακολουθεί η κατηγορία της μουσικής σύνθεσης και στη συνέχεια ο τίτλος του έργου με την ελληνική μετάφραση:

1. Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία: Beethoven, Μουσική: In den Ruinen von Athen (Στα ερείπια των Αθηνών)
2. Ως άνω, Beethoven, Μπαλέτο: Die Gescοepfe des Prometheus (Πλάσματα του Προμηθέως)
3. Ως άνω, Braunfels, Όπερα: Galatea (Γαλάτεια)
4. Ως άνω, Gluck, Όπερα: Alkeste (Άλκηστις)
5. Ως άνω, Gluck, Όπερα: Iphigenie in Aulis (Ιφιγένεια εν Αυλίδι)
6. Ως άνω, Gluck, Όπερα: Ιphigenie in Tauris (Ιφιγένεια εν Ταύροις)
7. Ως άνω, Gluck, Όπερα: Orpheus und Euridice (Ορφεύς και Ευρυδίκη)
8. Ως άνω, Ηaendel, Ορατόριο: Alexanderfest (Εορτή Αλεξάνδρου)
9. Ως άνω, Ηaendel, Ορατόριο: Hercules (Hρακλής)
10. Ως άνω, Ηaendel, Καντάτα: Apollo und Daphne (Απόλλων και Δάφνη)
11. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Adis und Galatea (Άδης και Γαλάτεια)
12. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Admetos (Άδμητος)
13. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Alessandro (Aλέξανδρος)
14. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Arianna (Aριάδνη)
15. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Deidamia (Δηϊδάμεια)
16. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Parthenope (Παρθενόπη)
17. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Porus (Πόρος)
18. Ως άνω, Ηaendel, Όπερα: Semele (Σεμέλη)
19. Ως άνω, Haydn, Όπερα: Dido (Διδώ)
20. Ως άνω, Haydn, Όπερα: Orfeo ed Euridice (Oρφεύς και Ευρυδίκη)
21. Ως άνω, Haydn, Όπερα: Philemon und Baucis (Φιλήμων και Βακχίς)
22. Ως άνω, Honegger, Όπερα : Amphion (Αμφίων)
23. Ως άνω, Honegger, Όπερα: Antigone (Αντιγόνη)
24. Ως άνω, Klebe, Όπερα : Alkmene (Αλκμήνη)
25. Γερμανία, Krenek, Όπερα: Das leben des Orest (Η ζωή του Ορέστου)
26. Γερμανία, Krenek, Όπερα: Orpheus und Euridice (Ορφεύς και Ευριδίκη)
27. Γερμανία, Krenek, Όπερα: Pallas Athene weint (H Παλλάς Αθηνά κλαίει).
28. Γερμανία, Liebermann, Όπερα: Penelope (Πηνελόπη)
29. Γερμανία, Lincke, Oπερέτα: Lysistrata (Λυσιστράτη)
30. Γερμανία, Μozart, Όπερα: Idomeneo re di Creta (Iδομενεύς βασιλεύς της Κρήτης)
31. Γερμανία, Μozart, Όπερα: Mitridate re di Ponto (Μιθριδάτης βασιλεύς του Πόντου)
32. Γερμανία, Οffenbach, Oπερέτα: Orpheus in der Unterweet (Ο Ορφεύς στον Άδη)
33. Γερμανία, Οffenbach, Oπερέτα: Die Prinzessin von Trapezunt(H Πριγκίπισσα της Τραπεζούντος)
34. Γερμανία, Οffenbach, Oπερέτα: Die schoene Helena (H ωραία Ελένη)
35. Γερμανία, Οrff, Moυσική σκηνής: Trionfo di Afrodite (Θρίαμβος της Αφροδίτης)
36. Γερμανία, Οrff, Όπερα: Antigone (Αντιγόνη)
37. Γερμανία, Οrff, Όπερα: Οedipus der Tyrann (Oιδίπους Τύραννος)
38. Γερμανία, Schoeck, Όπερα: Penthesilea (Πενθεσίλεια)
39. Γερμανία, R. Strauss, Όπερα: Die Aegyptische Helena (Η Αιγυπτία Ελένη)
40. Γερμανία, R. Strauss, Όπερα: Ariadne auf Naxos (H Aριάδνη στη Νάξο)
41. Γερμανία, R. Strauss, Όπερα: Daphne (Δάφνη)
42. Γερμανία, R. Strauss, Όπερα: Elektra (Hλέκτρα)
43. Γερμανία, R. Strauss, Οπερέτα: Die Liebe der Danae (Η αγάπη της Δανάης)
44. Γερμανία, Ζimmermann, Όπερα: Medea (Mήδεια)
45. Γερμανία, Μahler, Συμφωνία : Titan (Τιτάν)
46. Κροατία, Suppe, Οπερέτα: Die schoene Galathea (Η ωραία Γαλάτεια)
47. Σουηδία, Lindholm, Καντάτα: Nausika alone (H Nαυσικά μόνη)*
48. Τσεχία, Janacek, Όπερα: Die Sache Makropoulos (Yπόθεση Μακρόπουλος)*
49. Η.Π.Α., Kander, Μιούζικαλ: Zorba the Greek (Ζορμπάς ο Έλλην)
50. Τσεχία, Kricka, Όπερα: Hipolyta (Iππολύτη)
51. Ιταλία, Boito, Όπερα: Μemfistofele (Mεμφιστοφελής)
52. Ιταλία, Cherubini, Όπερα: Alessandro nell’ India (O Aλέξανδρος στην Ινδία)
53. Ιταλία, Cherubini, Όπερα: Anacreon (Aνακρέων)
54. Ιταλία, Cherubini, Όπερα: Demophon (Δημοφών)
55. Ιταλία, Cherubini, Όπερα: Ιfigenia in Aulide (Iφιγένεια εν Αυλίδι)
56. Ιταλία, Cherubini, Όπερα: (Iφιγένεια εν Αυλίδι)
57. Ιταλία, Cherubini, Όπερα: Pygmalion (Πυγμαλίων)
58. Ιταλία, Leoncavallo, Όπερα: Edipus Rex (Bασιλεύς Οιδίπους)
59. Ιταλία, Μenotti, Όπερα: Labirinto (Λαβύρινθος)
60. Ιταλία, Monteverdi, Όπερα: Arianna (Aριάδνη)
61. Ιταλία, Monteverdi, Όπερα: Orfeo (Oρφεύς)
62. Ιταλία, Monteverdi, Όπερα: Penelope (Πηνελόπη)
63. Ιταλία, Monteverdi, Όπερα: Il ritorno di Ulisse in patria (Eπιστροφή του Οδυσσέως στην πατρίδα)
64. Ιταλία, Pergolesi, Όπερα: Olimpia (Ολύμπια)
65. Ιταλία, Pizzetti, Όπερα: Fedra (Φαίδρα)
66. Ιταλία, Pizzetti, Όπερα: Ifigenia (Ιφιγένεια)
67. Ιταλία, Rossini, Όπερα, Demetrio e Polibio (Δημήτριος και Πολύβιος)
68. Ιταλία, Rossini, Όπερα, Ermioni (Eρμιόνη)
69. Ιταλία, Spontini, Όπερα: Οlimpia (Oλύμπια)
70. Γαλλία, Debussy, Όπερα: Pelleas et Melisande (Πηλεύς και Μελισάνθη)
71. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: Arianne abandonee (Η εγκαταληφθείσα Αριάδνη)
72. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: L’ enlevemennt d’ Europe (H απαγωγή της Ευρώπης)
73. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: Thesee Libere (Ο απελευθερωθείς Θησεύς)
74. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: Les matheurs d’ Orphee (Tα πάθη του Ορφέως)
75. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: Medee (Mήδεια)
76. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: L’ Orestie D’ Eschyle (H Ορέστεια του Αισχύλου)
77. Γαλλία, Μilhaud, Όπερα: Protee (Πρωτεύς)
78. Γαλλία, Saint-Sans, Όπερα: Helene (Eλένη)
79. Γαλλία, Saint-Sans, Όπερα: Phryne (Φρύνη)
80. Γαλλία, Berlioz, Όπερα: Les Troyens (Oι Τρώες)
81. Γαλλία, Roussel, Συμφωνικό ποίημα: Bacchus et Arianne (Βάκχος και Αριάδνη)
82. Γαλλία, Franck, Συμφωνικό ποίημα: Psyche et Eros (Ψυχή και Έρως)
83. Πολωνία, Szymanowsky, ΄Οπερα: King Roger (Βασιλεύς Ρογήρος/Βάκχες)
84. Ρουμανία, Εnescu, Όπερα: L’ Oedipe (Oιδίπους)
85. Ρωσία, Strawinsky, Όπερα, Koenig Oedipus (Βασιλεύς Οιδίπους)
86. Ρωσία, Strawinsky, Μπαλέτο: Apollo (Απόλλων)
87. Ρωσία, Strawinsky, Μπαλέτο: Orpheus (Oρφεύς)
88. Ρωσία, Taneyev, Όπερα: Oresteia (Ορέστεια)

* Τα έργα 47 και 48 είναι βασισμένα σε ελληνικά θέματα του 20ου αιώνος .
-------------------
Πολλά περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε μέσα στο κεφάλαιο: "Η Παγκόσμια Μούσα των Ελλήνων" του βιβλίου μας: "Ο Παγκόσμιος Έλλην".