Η Παγκόσμια Ελληνίδα!..

Κωδικός Πόρου: 00285-112443-1367
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 15/10/11 18:03
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Ελληνίδα Γυναίκα, 00285-112443-1367




Περιγραφή:

Η Παγκόσμια Ελληνίδα!..

« … και γυναίκες ανδρών μάλλον ηγωνίσαντο πολλάκις και φαιδρότερα τρόπαια έστησαν», έλεγε για τις Ελληνίδες της Αρχαιότητας ο Ιερός Χρυσόστομος, ο οποίος ήταν Πατέρας της Εκκλησίας μας και ένας εκ των φωτισμένων Τριών Ιεραρχών, των Διδασκάλων της Οικουμένης!…

ΧΩΡΙΣ αμφιβολία, η Ελληνική Κοινωνία, απ’ τα πανάρχαια χρόνια μέχρι σήμερα, αδίκησε κατάφωρα ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού της, που δεν είναι άλλο από το γυναικείο τμήμα της, την Ελληνίδα. Μία γυναίκα, η οποία στο διάβα των αιώνων απέδειξε την αξία της και σε πάμπολλες περιπτώσεις, την γιγαντιαία πνευματική συγκρότησή της, τον απαράμιλλο ηρωϊσμό της και την αυτοθυσία της.
Για το θέμα αυτό, έχει κυκλοφορηθεί ήδη το βιβλίο μας: «Οι Ελληνίδες της Αρχαιότητος», αλλά καλό θα ήταν να λέγαμε λίγα πράγματα, που είναι άγνωστα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό:
Απ’ τα χαράματα της ανθρώπινης Ιστορίας και από την αυγή του Ελληνικού Πολιτισμού, η ανθρώπινη γυναικεία φύση το μόνο το οποίο έκανε ήταν να αποδεικνύει την υπεροχή της σε πάρα πολλούς τομείς της δραστηριότητός της. Το πνευματικό κάλλος, ο θείος έρως και ο ηρωϊσμός ίσως να είναι οι τομείς στους οποίους η αρχαία (αλλά και η σύγχρονη) Ελληνίδα αποδεικνύει την δυναμική της μέσα σε μία κοινωνία, που για χρόνια ολόκληρα την ήθελε με «φερετζέ» ή άλλη καλύπτρα στο πρόσωπό της, ώστε να μη μπορεί να αναπτύσσει την προσωπικότητά της! Έπρεπε να έλθει ο Χριστιανισμός δια της Διδασκαλίας του Θεανθρώπου,, ώστε η Ελληνίδα γυναίκα να αρθεί στο ύψος της, εκεί που πραγματικά ήταν και είναι η θέση της, αφού ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός είπε το «αγαπάτε αλλήλους» και πώς, εν ουρανοίς «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ»!… (Γαλ. 3, 28).
Όποιος διαβάσει το ως άνω βιβλίο μας , για πολλά πράγματα θα αναθεωρήσει την άποψή του απέναντι των Ελληνίδων γυναικών. Μέσα στις σελίδες του άκρως κοπιαστικού αυτού πονήματος, θα βρη τουλάχιστον 550 αρχαίες Ελληνίδες γυναίκες, που έσφυζαν από ζωή και οικοδόμησαν, δια του έργου των, τον δικό τους πολιτισμό!
Από που ν’ αρχίσει κανείς και που να τελειώσει; Θέματα, όπως, η πρώτη ηλικία, η υποδειγματική πίστη αξιών, τα ιδεώδη πρότυπα, η πνευματική συγκρότηση, οι μυήσεις, το ήθος και η ευπρέπεια, η εντυπωσιακή εμφάνιση, η «ιερά πορνεία», που έγινε και ειδικό βιβλίο από τον αείμνηστο φιλόλογο και πολιτικό Ανδρέα Λεντάκη, ο θείος έρως, το σωματικό και πνευματικό κάλλος, σε συνδυασμό με την πολιτισμική προσφορά και τον ηρωϊσμό της, καθιστούν το βιβλίο ένα πολύτιμο απόκτημα για κάθε μαθητή, σπουδαστή, φοιτητή, καθηγητή, φιλόσοφο ή ερευνητή της αλήθειας.

Η Κυριακή Κορίνα Τσοπέη είναι Ελληνίδα ηθοποιός και νικήτρια του διαγωνισμού ομορφιάςΜις Υφήλιος το 1964. Με τη νίκη της εκείνη, έγινε η πρώτη Ελληνίδα που κέρδισε τα εν λόγω καλλιστεία!

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ!..

Εάν, τώρα, διερωτηθεί κάποιος, για το πώς είναι δυνατόν η Ελληνίδα να βρίσκεται σε ένα από τα ανώτατα βάθρα της ανθρώπινης διανόησης εκείνο που έχω να πω είναι το εξής:
Ρίξατε μία ματιά γύρω σας, σε όλους τους πανεπιστημιακούς χώρους, που θαραπεύουν «πάσαν επιστήμην»: Όλα σχεδόν τα ονόματα είναι γυναικεία και μάλιστα ελληνικά! Αστρονομία, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία, Αρχαιολογία, Θεολογία, Νομική, και τόσα άλλα ονόματα, δεν κάνουν τίποτε άλλο, από το να προδίδουν την γυναικεία προέλευσή τους!
Όποιος θελήσει και επισκεφθεί την είσοδον του Πανεπιστημίου Αθηνών, επί της οδού Πανεπιστημίου, μετ’ εκπλήξεως θα διαπιστώση την αναβίωση των Γραμμάτων και των Τεχνών, κατά την εποχήν του Όθωνος, ένα έργο εμπνευσμένο και φιλοτεχνημένο από έναν Βιεννέζο καλλιτέχνη, τον Karl Rahl, που βρίσκεται στην πρόσοψη του Πανεπιστημίου με όλες αυτές τις γυναικείες οντότητες να κοσμούν το εξαίσιο αυτό καλλιτεχνικό έργο, που έγινε και εξώφυλλο του βιβλίου μας!
Αλλά και στα Γράμματα ή τις Τέχνες το ίδιο βλέπουμε: Ποίησις, Λογοτεχνία, Καλλιτεχνία, Μουσική, Αρχιτεκτονική, Γλυπτική κλπ., όλες αυτές οι θείες αναζητήσεις του ανθρώπου είναι «ριζωμένες» σε κάποια γυναικεία φύση: Η Κλειώ, η το κλέος διαφημίζουσα, η Ευτέρπη, η της τέρψεως χορηγός, η Θάλεια, η θάλλουσα, η Μελπομένη, η ψάλτρια, η Τερψιχόρη , « η επί χοροίς ορχήσει, τερπομένη», η Ερατώ, η ερασμία, η Πολύμνια, η υμνούσα, η Ουρανία, η αστρονόμος, η Καλλιόπη, η καλλίφωνος, όλες αυτές οι Μούσες είναι ελληνικές!
Μόνον που οι αρχαίοι Έλληνες δεν σταματούσαν εκεί. Προχωρούσαν περισσότερο: Ως μία πράξη ευγνωμοσύνης απέναντι στην Ελληνίδα μάνα, που τους γέννησε, θέλησαν να δώσουν παντού γυναικεία ονόματα: Μελέτη, Μνήμη, Αοιδή, είναι τα ονόματα και τριών άλλων Μουσών, που ήθελαν οι Έλληνες, και που διασώζει ο Παυσανίας (Η΄ 37), ενώ ακόμη και οι Ελληνίδες θεές ( ΄Ηρα, Αθηνά, Αφροδίτη, Άρτεμις, Εστία, Δήμητρα), όπως και πολλές άλλες δευτερεύουσες γυναικείες θεότητες (Περσεφόνη κλπ), ακόμη και σήμερα κοσμούν - και διακοσμούν- την πανανθρώπινη ύπαρξη ( μουσεία, μαυσωλεία, πανεπιστήμια, θέατρα, τόποι ψυχαγωγίας και αναψυχής, πνευματικά κέντρα, σωματεία, σύλλογοι, ιδρύματα κλπ).
Το ίδιο το πλανητικό ή δορυφορικό μας σύστημα «αισθάνεται την ανάγκη» να δανειστή κι αυτό αρχαία ελληνικά γυναικεία ονόματα : Γη, Σελήνη, Αφροδίτη…, ενώ ο κόσμος γύρω μας περιβάλλεται από μία και μόνον γυναικεία ύπαρξη, που φέρει το ελληνικό όνομα : Υφήλιος!…
Αλλά και αν ακόμη θελήσουμε ν’ αφήσουμε τον χώρο της μυθολογίας ή της μυθιστορίας, θα δούμε ότι παντού κυριαρχεί το όνομα της Ελληνίδος ως πρότυπο για πολλές γυναίκες του κόσμου: Η Υγεία, η Ιασώ και η Ηπιόνη, κόρες του Ασκληπιού, για παράδειγμα, δεν παύουν να δανείζουν το όνομά τους σε πολλά νοσηλευτικά ιδρύματα, η Ασπασία, σύζυγος του Περικλέους, που είχε και δική της σχολή στα Μέγαρα, μία εκπάγλου καλλονής εταίρα, στα πόδια της οποίας εστέκοντο μοναδικές φυσιογνωμίες της αρχαιότητος και εδιδάσκοντο από το πνευματικό μεγαλείο της (Σωκράτης, Φειδίας κλπ), δεν παύει να γίνεται πρότυπο πολλών σημερινών Ελληνίδων, ενώ η Φρύνη και η Λαίδα, ή η Κλεοπάτρα που «ξετρέλαναν» με την ομορφιά και την ευστροφία του πνεύματός των όλους τους αρχαίους Έλληνες και μεγάλους ηγέτες (σαν τον Ιούλιο Καίσαρα ή τον Αντώνιο), έχουν κάνει πολλές σύγχρονες γυναίκες σ’ ολόκληρο τον πλανήτη να μιμούνται την δική τους ζωή!… Το Χόλλυγουντ, για παράδειγμα, βρίθει κυριολεκτικά από θηλυκές εκπροσώπους των αρχαίων Ελληνίδων γυναικών, ενώ η Διοτίμα, η πυθαγορεία διδασκάλισσα του Σωκράτους, η Ολυμπιάς, σύζυγος του Φιλίππου, η Καλλιπάτειρα, που ντύθηκε άνδρας για να μπη στο στάδιο, η Υπατία, η μεγάλη αυτή φιλόσοφος και μαθηματικός και αδίκως κατακρεουργηθείσα, αλλά και τόσες άλλες αρχαίες Ελληνίδες , θα εξακολουθούν επί πολύ να αποτελούν πρότυπα γυναικών για πολλές σύγχρονες γυναίκες, Ελληνίδες και μη.


Κορίνα Τσοπέη. Γεννήθηκε στις 21 Ιουνίου του 1944 , κόρη του στρατιωτικού Γιώργου Τσοπέη (1914-1997) από τη Μάνη. Στις 20 Ιουνίου του 1964 η Κορίνα στέφθηκε Σταρ Ελλάς και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διαγωνισμό Μις Υφήλιος το 1964, στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Νίκησε τις Μις Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία και Σουηδία και κατέκτησε τον τίτλο. Έφερε έτσι τον τίτλο στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Από τότε, έχει επανέλθει αρκετές φορές στο διαγωνισμό αλλά υπό την ιδιότητα του μέλους της κριτικής επιτροπής. Έκανε καριέρα[1]στο Χόλιγουντ παίζοντας σε πολλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές της Αμερικής, όπως A Man Called Horse, Daniel Boone, Lost in Space, Valley of the Dolls and A Guide for the Married Man. Παντρεύτηκε τον ατζέντη του Χόλιγουντ Φρέντι Φιλντς, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 84 ετών, στις 11 Δεκεμβρίου του 2007. Ήταν αδερφός του μπαντλίντερ Σεπ Φιλντς. Εκτός από την καριέρα της ως ηθοποιού και φωτομοντέλου, η Τσοπέη είναι πρόεδρος μιας οργάνωσης για την καταπολέμηση της παιδικής λευχαιμίας.

ΕΞΥΠΝΗ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ … ΠΑΝΟΥΡΓΟΣ !

Αξίζει, όμως, τον κόπο να θυμίσουμε εδώ ένα παράδειγμα αρχαίων Ελληνίδων γυναικών, που διέθετα και εξυπνάδα, αλλά και πανουργίας, που σήμερα είναι «θαμμένες» μέσα στα «συρτάρια της γης» ή στα απέραντα κοιμητήρια του χρόνου!..
Υπήρχε στην αρχαιότητα μία Ελληνίδα, ονόματι Φιδάλεια. Η γυναίκα αυτή, όπως και πολλές άλλες γυναίκες, είχε ακολουθήσει τον σύζυγό της Βύζαντα, στον πόλεμο κατά των βαρβάρων, που απειλούσαν την Θράκην.
Ενώ, λοιπόν, ο βασιλεύς των Σκυθών Οδρύσης πολιορκούσε την πόλιν, «η θαυμαστή Φιδάλεια, μηδέν τι καταπλαγείσα το πλήθος των πολεμίων, αλλά τη γυναικεία χρησαμένη χειρί διηγωνίσατο, σοφισαμένη τον βάρβαρον τη των δρακόντων συμμαχία. Ως γαρ τους κατά (την) πόλιν όφεις εις εν τι χωρίον συλλαβούσα δίκην βελών και ακοντίων έπεμπε τα θηρία, και πλείστους λυμηναμένη τούτω τω τρόπω διέσωσε την πόλιν. Εντεύθεν τοίνυν αρχαίος μύθος φέρεται, μη δειν τους κατά την πόλιν αλισκομένους απολλύειν όφεις, ως οία ευεργέτας αυτής γενομένους» (Ησύχιος, Απόσπασμα 4, 112).
Κοντολογίς, μόλις η Φιδάλεια είδε ότι οι Έλληνες είχαν πολιορκηθεί από τον Σκύθη Οδρύση, αντιλαμβάνοντας τον κίνδυνο που διέτρεχαν, πήγε σε ένα διπλανό χωριό και μάζεψε φίδια, τα οποία έριξε εναντίον των εχθρών και δια του τρόπου αυτού όχι μόνον έσωσε την πόλιν, αλλά έγινε και ευεργέτιδα αυτής!..
Ο μύθος θέλει να της έχουν στήσει, προς τιμήν της, και ειδικό ανδριάντα και μάλιστα πώς, το όνομά της, το πήρε από τα πολλά (και σωτήρια) φίδια που κατάφερε να μαζέψει εναντίον των εχθρών!…
Παρόμοια παραδείγματα αρχαίων Ελληνίδων έχουμε πολλά, τα οποία αναφέρουμε μέσα στο βιβλίο μας «Οι Ελληνίδες της Αρχαιότητος», όπου προσπαθήσαμε να καταχωρίσωμε εκείνα τα οποία είναι βεβαιωμένα από ιστορικούς και τα οποία δεν αμφισβητούνται από διαφόρους αμφισβητίες και επιφυλακτικούς ιστορικούς, μιας και στο μέλλον θ’ ακολουθήσουν και άλλα βιβλία με άγνωστα και συγκλονιστικά ντοκουμέντα.
Το βέβαιο, όμως, είναι ότι τόσον ο Πλούταρχος («Γυναικών αρεταί|), όσον και ο Πολύαινος («Στρατηγήματα») ή ο Παρθένιος («Ερωτικά παθήματα»), έχουν κάνει πολλές αναφορές πάνω στην εξυπνάδα και την πανουργία των αρχαίων Ελληνίδων, που μνημονεύουμε στο προαναφερθέν πόνημά μας, ώστε ο αναγνώστης και η αναγνώστρια να έχουν μία όσο το δυνατόν ολοκληρωμένη εικόνα των δραστηριοτήτων των αρχαίων Ελληνίδων, που δεν είναι άλλες από τις μακρινές μανάδες μας!
Ωστόσο, για να επανέλθουμε στο θέμα της Παγκόσμιας Ελληνίδας, όχι μόνον στην αρχαιότητα, αλλά και στο Βυζάντιο έζησαν και μεγαλούργησαν παγκόσμιες ελληνικές γυναικείες φυσιογνωμίες , όπως, για παράδειγμα, η Θεοδώρα, σύζυγος του Ιουστινιανού, η Άννα η Κομνηνή, η Κασσιανή και τόσες άλλες,
Όσον αφορά τώρα τις σύγχρονες Ελληνίδες, που έχουν γίνει παγκόσμιες μορφές, δεν έχουμε, παρά να ρίξουμε μία ματιά σε ένα πλήθος Ελληνίδων γυναικών, που δια της προσωπικότητάς των, σφράγισαν την παρουσία τους στον παγκόσμιο χώρο: Αμαλία Φλέμιγκ, Μελίνα Μερκούρη, Νανά Μούσχουρη, Ειρήνη Παππά, Κορίνα Τσοπέη και τόσες άλλες Ελληνίδες (επώνυμες και ανώνυμες) μεγαλούργησαν και συνεχίζουν να μεγαλουργούν ενώ δεν είναι λίγες εκείνες , που έχουν την χαρά και την τιμή να περπατούν με υπερηφάνεια πάνω στον φλοιό της γης!…
Με υπερηφάνεια γιατί είναι Ελληνίδες!!..