Βιομηχανίας ειδώλων, το ανάγνωσμα!..

Κωδικός Πόρου: 00285-112454-571
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 20/06/11 21:04
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Ελληνίδα Γυναίκα, 00285-112454-571




Περιγραφή:

Βιομηχανίας ειδώλων, το ανάγνωσμα!..

Από την αρχαία Ελληνίδα εταίρα Φρύνη ή την βασίλισσα Κλεοπάτρα στη πανέμορφη...  Σάσα Μπάστα ή την εντυπωσιακή Όλγα Φαρμάκη!.. Όσα χρόνια κι αν περάσουν και όσες κοσμοθεωρίες κι αν εμφανισθούν, είναι αδύνατο να τιθασεύσουν τη γυναικεία φύση! Αυτός και ο λόγος που η … αόρατη βιομηχανία ειδώλων θα ζει κα θα βασιλεύει προς δόξαν του δικού της «θεού» (του χρήματος) και του όποιου φιλελεύθερου οικονομικού συστήματος!.. Πολλές φορές και για ... φιλανθρωπικό σκοπό, όπως μερικά Καλλιστεία!..

Από τα πανάρχαια χρόνια οι γυναίκες-είδωλα ασκούσαν καταλυτική γοητεία στους άνδρες οι οποίοι πολλές φορές γίνονταν τα θύματά τους. Στην εικόνα μας η βασίλισσα Κλεοπάτρα παρακολουθεί την μεταφορά ενός εραστή της στα … άδυτα των αδύτων!

ΕΙΝΑΙ γνωστό ότι από τα παμπάλαια χρόνια η κατασκευή ειδώλων είχε γίνει με χίλιους-μύριους τρόπους. Από τους φαραώ της Αιγύπτου όπου ο «θεός-φαραώ» ήταν το είδωλο-δυνάστης των υποταγμένων υπηκόων της απέραντης αυτοκρατορίας μέχρι τις κάθε λογής εταίρες πολλές εκ των οποίων ζούσαν στ’ ανάκτορα και προσέφεραν τις «υπηρεσίες» τους στους κάθε λογής αυλικούς και εραστές!..
Στην αρχαία Ελλάδα τα πράγματα δεν ήσαν και τόσο διαφορετικά. Πολλές φορές, όμως, οι Εταίρες έκαναν πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα, αν θυμηθούμε, για παράδειγμα, τη Φρύνη, η οποία δεν είχε γίνει απλώς ένα είδωλο της εποχής της, αλλά ήθελε κιόλας να οικοδομήσει εκ νέου τα τείχη των Θηβών μετά το γκρέμισμά τους από την οργή του Μεγάλου Αλεξάνδρου!

Ο Υπερείδης, για να πείσει τελικώς το δικαστήριο δεν δίστασε, να γυμνώσει τη Φρύνη προ των έκπληκτων οφθαλμών των δικαστών για το κάλλος του στήθους της και τότε.... κέρδισε τη δίκη θριαμβευτικά!

Ποια ήταν, όμως, η Φρύνη;

Η Φρύνη ήτο, κυριολεκτικώς, ένα είδος … βατράχου, το οποίο όνομα η εκ Θεσπιών Βοιωτίας εταίρα και «δανείσθηκε», αφού το πραγματικό της όνομα ήταν Μνησαρέτη, αλλά, λόγω της ωχρότητας του προσώπου της, ονομάσθηκε Φρύνη.
Φτωχή κατ' αρχάς, απέκτησε μεγάλο πλούτο και λόγω της εκπληκτικής ομορφιάς της κατάφερε να γίνει ένα είδωλο της εποχής της και μάλιστα να χρησιμεύσει στον Πραξιτέλη ως πρότυπο για την «Κνιδίαν Αφροδίτην», και εις τον Απελλήν για την «Αναδυομένην»!
Εις τα θέλγητρά της λέγεται πως ουδείς ηδύνατο ν' αντισταθεί και πως τούτο το κατόρθωσε μόνον ο Ξενοκράτης! Χαρακτηριστική είναι η απάντηση, που έδωσε η Φρύνη στις άλλες Εταίρες, λέγοντας πως περίμενε να ξαπλώσει μ' έναν άνδρα και όχι μ' έναν ... ανδριάντα!!
Προσβληθείς υπ' αυτής ο ρήτωρ Ευθίας, την οδήγησε στο δικαστήριο της Ηλιαίας, για ασέβεια, ο δε φίλος τής Φρύνης, Υπερείδης, την υπεράσπισε κατ' αρχάς με μια αμφίβολη επιτυχία. Για να πείσει τελικώς το δικαστήριο δεν δίστασε, να γυμνώσει προ των έκπληκτων οφθαλμών των δικαστών το κάλλος του στήθους της και τότε.... κέρδισε τη δίκη θριαμβευτικά!
Ο Πραξιτέλης της υπεσχέθη, να της χαρίσει το πιο ωραίο από τα έργα του! Επειδή, όμως, δεν ήθελε να της ομολογήσει ποιο έργο θεωρεί αυτός καλύτερο, την άφησε να το εκλέξει εκείνη.
Η Φρύνη μη γνωρίζουσα πώς να αντιδράσει, κατάφυγε σε δόλο: Καθώς ο Πραξιτέλης ήταν πλησίον της, εισήλθε, κατ' επιταγήν της, ένας δούλος και φώναξε ότι καίγεται το εργαστήριο του καλλιτέχνη!!
- Ας σώσουν, τουλάχιστον, τον «Έρωτα» και τον «Σάτυρόν» μου, ανέκραξε έντρομος ο Πραξιτέλης!
Έτσι η Φρύνη έμαθε ποιο έργο θεωρούσε καλύτερο ο Πραξιτέλης και απήτησε παρ’ αυτού το έργο που δεν ήταν άλλο από τον «Έρωτα», το οποίο ήταν κατασκευασμένο εκ Πεντελησίου λίθου, για να το μεταφέρει στην ιδιαιτέρα της πατρίδα, αφιερώνοντας τούτο στον ναό του Έρωτος, απ’ τον οποίον αργότερα άρπαξε ο Καλλιγούλας για την Ρώμη!
Λέγεται πως εις τον ναό αυτόν ο Πραξιτέλης αφιέρωσε μεν ένα άγαλμα της Αφροδίτης, αλλά άλλο ήταν της Φύνης, εκτός και αν κατά λάθος μνημονεύεται τούτο, και πως τα δύο αγάλματα ήσαν ένα και το αυτό (Παυσανίου, Ελλάδος Περιήγησις Α, 20.1 κ.α.).
Να κλείσουμε για τη Φρύνη με κάτι χαρακτηριστικό, που ήδη αναφέραμε και μνημονεύει ο Καλλίστρατος, εις την Περί Εταιρών εργασία του:
Όταν η Φρύνη πληροφορήθηκε την καταστροφή της πόλεως των Θηβών από τον Αλέξανδρο, προσφέρθηκε να διαθέσει τα χρηματικά ποσά προς ανοικοδόμηση των τειχών της πόλεως, με την προϋπόθεση ότι θα γράψουν εις τα τείχη την εξής φράση: «Αλέξανδρος μεν κατέσκαψεν, ανέστησε δε Φρύνη η εταίρα» (Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί ΙΓ΄ 60, 9).
Περιττό να πούμε ότι οι Θηβαίοι, φοβούμενοι την νέα οργή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, από την προσβλητική δια τον Μακεδόνα βασιλέα επιγραφή, πρόβαλαν τις αντιρρήσεις τους κι έτσι τα τείχη δεν ανοικοδομήθηκαν – και μάλιστα με αρωγή της Φρύνης της εταίρας, για να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους!

Κλεοπάτρα η γόησσα!..

Ας έλθουμε τώρα στη βασίλισσα της Αιγύπτου, Κλεοπάτρα, πολύ πιο γνωστή για την ομορφιά, τη γοητεία και την ευφυία της, η οποία γεννήθηκε στα 69 π.Χ. έχοντας για πατέρα της τον βασιλιά Πτολεμαίο τον ΙΑ' τον αυλητή, δηλαδή ελληνικής καταγωγής.
Σύμφωνα με τα έθιμα που επικρατούσαν εκείνη την εποχή, παντρεύτηκε το δεκάχρονο αδελφό της τον Πτολεμαίο ΙΒ' το Διόνυσο, αλλά, διωγμένη από το θρόνο, κατάφυγε στη Συρία. Εκεί γνώρισε το διάσημο Ιούλιο Καίσαρα, που μαγεύτηκε απ' την ομορφιά και το πνεύμα της και τη βοήθησε να πάρει πίσω το θρόνο της Αιγύπτου.
Στη σύγκρουση που ακολούθησε ανάμεσα στα δυο αδέλφια, έγιναν μεγάλες καταστροφές στην Αλεξάνδρεια και ανάμεσά τους η καταστροφή τής περίφημης βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, που κάηκε ολοκληρωτικά μαζί με τους θαυμάσιους πνευματικούς θησαυρούς των 40.000 συγγραμμάτων της. Μετά απ' το θάνατο του Διόνυσου, που πνίγηκε στο Νείλο, η Κλεοπάτρα ανακηρύχθηκε βασίλισσα και παντρεύτηκε τον άλλο αδελφό της Πτολεμαίο τον παίδα, έξι μόλις χρόνων.
Μετά τη δολοφονία του Καίσαρα, η Κλεοπάτρα τάχτηκε εναντίον του νικητή του, του Μάρκου Αντώνιου, που με τον Οκτάβιο και το Λέπιδο αποτέλεσαν τη δεύτερη τριανδρία.
Λένε, όμως, πως όταν ο Αντώνιος την κάλεσε στην Κιλικία, όπου βρισκόταν, για ν' απολογηθεί μπροστά του, τόσο σαγηνεύτηκε απ' το κάλλος και τη γοητεία της, ώστε εγκατάλειψε το καθετί και την ακολούθησε στην Αλεξάνδρεια, όπου εγκαταστάθηκε στ' ανάκτορά της. Σαν γαμήλιο δώρο πρόσφερε στην υπέροχη βασίλισσά του πολλές χώρες, ενώ την ίδια την ανακήρυξε "βασίλισσα των βασιλισσών" και το γιο της από τον Καίσαρα, το μικρό Καισαρίωνα, "βασιλιά των βασιλέων". Όλες αυτές οι πράξεις του όμως εξόργισαν την κοινή γνώμη της Ρώμης και τον Οκτάβιο, που του κήρυξε τον πόλεμο.
Στη ναυμαχία που έγινε στα 31 π.Χ. στο Άκτιο, ο στόλος του Αντώνιου και της Κλεοπάτρας νικήθηκε και υποχώρησε στην Αλεξάνδρεια, όπου όμως δεν μπόρεσε να οργανώσει καλά την άμυνά του με αποτέλεσμα να πέσει στα χέρια του Οκτάβιου.
Στο μεταξύ η Κλεοπάτρα κλεισμένη σ' ένα μεγαλόπρεπο μαυσωλείο μαζί με δυο πιστές θεραπαινίδες της διαδίδει ότι πέθανε. Τρελός από απόγνωση ο Αντώνιος βυθίζει το σπαθί του στο στήθος του και ξεψυχά στα χέρια της Κλεοπάτρας, όταν αργότερα τον μεταφέρουν κοντά της. Εκείνη, μη θέλοντας να πέσει στα χέρια του Οκτάβιου και να στολίσει το θρίαμβο του Ρωμαίου νικητή στη Ρώμη, αυτοκτόνησε με το δάγκωμα ενός φιδιού, μιας ασπίδας, που το έβαλε στον κόρφο της. Τέλειωσε έτσι η περιπετειώδης ζωή της τελευταίας Ελληνίδας βασίλισσας της Αιγύπτου που έδωσε έμπνευση με τις περιπέτειές της σε μεγάλους καλλιτέχνες. Κι όπως λένε ορισμένοι, ένα μεγάλο γυναικείο είδωλο είχε χάσει τη ζωή του, αλλά δεν την ξέχασε ποτέ η ιστορία!

Η πάντα εντυπωσιακή, Σάσα Μπάστα, "τα δίνει" (και τα … δείχνει) όλα στο χορό!… Τα εκτυφλωτικά φώτα προβολής και όλα τα ΜΜΕ εστιάζουν πάντα τους φακούς τους πάνω στα πρόσωπα αυτά τα οποία, λόγω της καταπληκτικής ομορφιάς τους, για να χρησιμοποιήσουμε μια γλώσσα του συρμού, «πουλάνε» πάρα πολύ στο κοινό.

Η διαχρονική κατασκευή γυναικείων ειδώλων

Όταν μιλάμε για είδωλο, για να έλθουμε λίγο στη σημασία του όρου, θα λέγαμε ότι μιλάμε για ένα ομοίωμα, ένα άγαλμα που, κατά την αρχαιότητα, ήταν αφιερωμένο σ' ένα θεό και αποτελούσε αντικείμενο λατρείας. Είναι αυτό που ορισμένοι ονομάζουν «ειδωλολατρία» αν και ο γράφων έχει ορισμένες αντιρρήσεις γι’ αυτό.
Αρχικά οι πρωτόγονοι, οι απολίτιστοι λαοί, χάραζαν πάνω σε ξύλο, πέτρα ή μέταλλο εικόνες ανθρώπων ή ζώων, που αντιπροσώπευαν τους θεούς που πίστευαν. Τα είδωλα εκείνα, χοντροκομμένα κι άκομψα, είχαν γι' αυτούς δύναμη θεϊκή. Οι πιο καθυστερημένοι λαοί θεοποιούσαν και σκέτα αντικείμενα που πίστευαν πως είχαν υπερφυσικές δυνάμεις και ιδιότητες δαιμονικές.
Η λατρεία των ειδώλων απαγορεύτηκε για πρώτη φορά από το Μωυσή. Στην αρχαιότητα είδωλο σήμαινε την απατηλή παρουσία ανθρώπου σ' ένα μέρος χωρίς να βρίσκεται ο ίδιος εκεί (δηλαδή μιλάμε για φάντασμα).

Η πεντάμορφη, Όλγα Φαρμάκη ,σε μία σέξυ φωτογράφηση. Τα πολύ όμορφα κορίτσια ανέκαθεν αποτελούσαν πόλο έλξεως όλων των ΜΜΕ (ηλεκτρονικών και μη) προσφέροντας στις κοπέλες αυτές πολύ μεγάλη και αδιάκοπη προβολή!..

Επειδή, λοιπόν, στη Φυσική είδωλο είναι η εικόνα που σχηματίζεται από τη συγκέντρωση των φωτεινών ακτίνων που φεύγουν από ένα αντικείμενο, και πέφτουν πάνω στον καθρέφτη ή το φακό, όπου ανακλώνται ή διαθλώνται και συγκεντρώνονται σ' ένα σημείο, ίσως εξ αυτού του λόγου, το όλο Καλλιτεχνικό Οικοδόμημα, που βασίζεται πάνω στα φώτα προβολής, μίλησε για πρώτη φορά και για γυναικεία (ή ανδρικά) είδωλα, που εστιάζουν πάνω τους όλα τα φώτα προβολής!
Πιο σίγουρο από όλα αυτά είναι το γεγονός, ότι η διαχρονική κατασκευή γυναικείων ειδώλων σήμερα γίνεται πολύ πιο αισθητή διότι τα πάσης φύσεως ΜΜΕ (ηλεκτρονικά ή μη) έχουν τη δύναμη και το εκτυφλωτικό φως της προβολής, που μπορούν να προσφέρουν στις ενδιαφερόμενες κοπέλες, ώστε πολλές φορές να διερωτάσαι τι θα συνέβαινε αν οι αρχαίες Ελληνίδες γυναίκες -και ιδίως οι Εταίρες- είχαν στη διάθεσή τους παρόμοια μέσα για τη δική τους προβολή. Κυριολεκτικά θα είχαν θεοποιηθεί!..
Σήμερα, ασφαλώς, υπάρχουν Ελληνίδες τις οποίες τις έχει προικίσει η φύση με μία καταπληκτική ομορφιά, η οποία αποτέλεσε το «μεγάλο κλειδί» για την προσωπική ανέλιξη και επιτυχία τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εκπάγλου καλλονής και πάντα αστραφτερή, Σάσα Μπάστα, η εκρηκτική και πανέμορφη, Όλγα Φαρμάκη, αλλά και άλλες πανέμορφες κοπέλες, όπως είναι η Τζούλια Αλεξανδράτου, η Μαριάνα Ντούβλη και τόσες άλλες.
Είναι τόσο μεγάλη η δύναμη της ανθρώπινης ομορφιάς, που πλέον έχει γίνει αποδεκτό πώς όσα χρόνια κι αν περάσουν και όσες κοσμοθεωρίες κι αν εμφανισθούν, είναι αδύνατο να τιθασεύσουν τη γυναικεία φύση! Αυτός και ο λόγος που η … αόρατη βιομηχανία ειδώλων θα ζει κα θα βασιλεύει προς δόξαν του «θεού του χρήματος» και του όποιου φιλελεύθερου οικονομικού συστήματος!..
Κι επειδή πολλοί ρώτησαν τι μπορούμε να κάνουμε απέναντι σ' αυτήν την γιγαντιαία επέλαση των πάσης φύσεως εικόνων, με κυρίαρχο στοιχείο τις σέξυ κοπέλες, η απάντηση είναι μία:
Έναν ουρανό, που βρέχει, δεν μπορείς να τον κάνεις να σταματήσει. Εσύ, όμως, μπορείς να κρατήσεις ομπρέλα!..