Διαφωνία για τη Χαμένη Ατλαντίδα…

Κωδικός Πόρου: 00285-113693-313
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 11/05/11 15:31
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Η Άλλη Άποψη, 00285-113693-313

Περιγραφή:

Διαφωνία για τη Χαμένη Ατλαντίδα…

Παρακάτω δημοσιοποιούμε την αντίθεση του κ. Θωμά Δασκάλου, γνωστού Αρχιτέκτονα των Τρικάλων, για το θέμα της Χαμένης Ατλαντίδας, που χθες είδε το φως της δημοσιότητας από την Ιστοσελίδα μας, σε εργασία ή μελέτη ενός ομογενούς μας εξ Αυστραλίας, τη θέση τη δική μας, αλλά και μία άλλη έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας από την εφημερίδα "Το Βήμα"!..

Αγαπητέ κ Σακκέτο,

Διάβασα στην σελίδα σας, το άρθρο του ομογενούς ιστορικού ερευνητή από την Αυστραλία κ. Διαμαντή Πάστρα, ο οποίος ισχυρίζεται ότι η Χαμένη Ατλαντίδα βρίσκεται στο Αιγαίο!..
Δεν μας λέει βεβαίως κάτι το κανούργιο διότι πολλοί είναι εκείνοι, μεταξύ των οποίων δυστυχώς και καθηγητές Πανεπιστημίου, που στο όνομα καινοφανών θεωριών, τοποθετούν την Ατλαντίδα στο Αιγαίο και την συνδέουν με την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας. Εγώ χαρακτηρίζω τις θέσεις αυτές το λιγότερο επιστημονικά αυθαίρετες, και σίγουρα αποτελούν μέγα λάθος για όποιον ακρίτως τις υιοθετεί, παρερμηνεύοντας τον Πλάτωνα και αγνοώντας άλλες πιο ουσιαστικές ιστορικές και επιστημονικές πηγές οι οποίες εύκολα καταρρίπτουν οποιαδήποτε παρόμοια θέση.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία

Θωμάς Δασκάλου
Αρχιτέκτων Μηχανικός
Τρίκκη

Απάντηση:

Φίλτατε κ. Θωμά Δασκάλου,

Καθυστερημένα βέβαια, αλλά με την ευκαιρία της ονομαστικής εορτής σάς εύχομαι Χρόνια Πολλά!

Επί του θέματος: Ο γράφων, όταν αναρτά (και μάλιστα με ευχαρίστηση) την μελέτη ή την όποια εργασία κάποιου ερευνητή, όπως παλιότερα κάναμε (και θα συνεχίσουμε να κάνουμε) με εξαιρετική χαρά  σε δική σας περισπούδαστη εργασία, αυτό δεν σημαίνει ότι ο διαχειριστής αυτής της ιστοσελίδας υιοθετεί κατ’ ανάγκην τις απόψεις των αρθρογράφων, που υπογράφουν τα κείμενά τους. Στην Επιστήμη, όποια κι αν είναι αυτή, υπάρχουν ομοφωνίες, αλλά και διαφωνίες ή ενστάσεις. Το παν είναι αυτού του είδους οι διαφωνίες ή ενστάσεις να είναι καλοπροαίρετες και όχι σκόπιμες.

Όσον αφορά στο θέμα του μυθου της Χαμένης Ατλαντίδας (μη ξεχνάμε ότι ο Αριστοτέλης διαφωνούσε με τον Πλάτωνα), ασφαλώς και υπάρχουν και άλλες απόψεις ή ιδέες, έρευνες, μελέτες, άρθρα  ή συγγράμματα και βιβλία, αλλά κια άλλα δημοσιεύματα όπως αυτό   του «Βήματος», της 15ης Μαρτίου 2011, το οποίο λαμβάνει άλλη θέση και το οποίο, χάριν πολυφωνίας, αναδημοσιεύουμε πιο κάτω.

Δίνουμε, όμως, ένα βήμα στον οποιοδήποτε μελετητή ή ερευνητή να εκφράσει ή να διατυπώσει ελεύθερα την  όποια επιστημονική του γνώμη, αρκεί να σέβεται κάποιες βασικές αρχές, που έχουν να κάνουν με τον σεβασμό σε ανθρώπους και θεσμούς. Κι αυτό κάναμε.

Άλλωστε η δημοκρατία, ως βασικό στοιχείο του χαρακτήρα της, είναι ο πλουραλισμός και η πολυφωνία.

Με τιμή

ΑΓΓΕΛΟΣ Π. ΣΑΚΚΕΤΟΣ

Τη μυθική μητρόπολη της χαμένης Ατλαντίδας ισχυρίζονται ότι εντόπισαν επιστήμονες στη νότια Ισπανία.

Νότια της πόλης Κάδιθ τοποθετούν τη μυθική πόλη οι ειδικοί

Διεθνής ομάδα αρχαιολόγων και γεωλόγων με επικεφαλής τον καθηγητή Ρίτσαρντ Φρόιντ από το Πανεπιστήμιο του Χάρτφορντ, στις ΗΠΑ, υποστηρίζει ότι βρήκε την ακριβή τοποθεσία της Ατλαντίδας νότια της πόλης της Ανδαλουσίας, Κάδιθ.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αιτία της εξαφάνισής της στάθηκε ένα εφιαλτικό τσουνάμι, που την έθαψε κάτω από τόνους λάσπης.

«Αυτή είναι η δύναμη των τσουνάμι. Είναι πραγματικά ασύλληπτο αν σκεφτούμε ότι μπορούν να σαρώσουν την ενδοχώρα σε βάθος 100 χιλιομέτρων και για αυτό ακριβώς μιλάμε» εξηγεί ο ειδικός.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τη δορυφορική φωτογραφία μιας πιθανολογούμενης βυθισμένης πόλης. Στη συνέχεια προχώρησαν στον εντοπισμό της με τη βοήθεια ραντάρ, ψηφιακών χαρτών και άλλων υποβρύχιων τεχνολογιών.

Τη «νήσο» της Ατλαντίδας είχε περιγράψει ο Πλάτωνας στους διαλόγους του «Τιμαίος» και «Κριτίας» πριν από περίπου 2.400 χρόνια. Όπως είχε αναφέρει, η «Ατλάντις νήσος» βρισκόταν έξω από τις Ηράκλειες πύλες, τις οποίες ορισμένοι ερευνητές ταυτίζουν με το Στενό του Γιβραλτάρ.

Στη θέση όπου σήμερα υπάρχει η πόλη Κάδιθ εκτιμάται ότι υπήρχε η αρχαία πόλη Γάδειρα - γνωστή και ως Γήδειρα – και για τον λόγο αυτό το Στενό του Γιβραλτάρ κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν επίσης «Γαδειρίδαι Πύλαι».

Σύμφωνα με τον καθηγητή Φρόιντ, στη συγκεκριμένη περιοχή έχουν καταγραφεί αρκετά τσουνάμι με το μεγαλύτερο να έχει πλήξει τη Λισαβόνα τον Νοέμβριο του 1755.

Το «μυθικό» κυνήγι

Η χαμένη Ατλαντίδα είχε πολλές φορές κατά το παρελθόν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των ειδικών. Παρά το γεγονός ότι τα νέα ευρήματα δεν μπορούν μέχρι στιγμής να βεβαιώσουν ότι πραγματικά πρόκειται για την μυθική μητρόπολη, η επιστημονική ομάδα εμφανίζεται πεπεισμένη.

«Βρήκαμε κάτι που κανείς άλλος δεν είχε δει πριν, πράγμα που παρέχει έναν σημαντικό βαθμό αξιοπιστίας και ειδικά από αρχαιολογικής απόψεως, έχει πολύ μεγαλύτερο νόημα» υποστηρίζει ο καθηγητής.

Όσο για τον Πλάτωνα, αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι ο Έλληνας φιλόσοφος προσπάθησε να διατυπώσει τις θεωρίες του περί πολιτικής μέσω μιας μυθοπλασίας. Υπάρχουν ωστόσο και εκείνοι που είναι της άποψης ότι οι περιγραφές του περιέχουν πραγματικά ιστορικά γεγονότα.

Οι επιστήμονες σχεδιάζουν τώρα να προχωρήσουν σε ανασκαφές, και σε άλλες μυστηριώδεις πόλεις που βρίσκονται στην κεντρική Ισπανία, σε απόσταση περίπου 240 χιλιομέτρων από το εν λόγω σημείο και που χαρακτηρίζονται από ιδιότυπους γεωλογικούς σχηματισμούς.

Είναι ωστόσο βέβαιο ότι η επιστημονική διαμάχη για την ακριβή θέση και την ύπαρξη της Ατλαντίδας μάλλον τροφοδοτείται παρά λύνεται από τα πρόσφατα ευρήματα.