Πυρπολήθηκε ή όχι η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας; (6)

Κωδικός Πόρου: 00285-111517-2356
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 29/03/12 17:29
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Αποκαλύψεις, 00285-111517-2356




Περιγραφή:

Πυρπολήθηκε ή όχι η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας; (6)

Μια σειρά αποκαλυπτικών άρθρων, για το αν πράγματι κάηκε ή όχι η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και από ποιους. Απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα, που θέτουν φίλοι της ιστοσελίδας μας και πιο συγκεκριμένα για το ρόλο που διαδραμάτισε ο πατριάρχης Θεόφιλος και για το αν όντως διέταξε αυτός ή ο αυτοκράτορας την καταστροφή του Σεραπείου. Και αν τελικά η καταστροφή του Σεραπείου προκάλεσε και την καταστροφή της Βιβλιοθήκης. Η ανιστόρητη ταινία «Agora» με θέμα τη ζωή της Υπατίας προκάλεσε πολλές συζητήσεις και θα πρέπει να υπερισχύσουν οι ιστορικά αποδεδειγμένες απαντήσεις!..

Συνέχεια από το προηγούμενο...

ΤΕΛΙΚΩΣ, ΕΠΥΡΠΟΛΗΘΗ Η ΟΧΙ Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ;

Θα πρέπει εδώ να πούμε ότι τα μέχρι τούδε στοιχεία που διετυπώθησαν τουλάχιστον δημιουργούν την εντύπωση στον αναγνώστη ότι η Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας δεν επυρπολήθη. Τουναντίον μάλιστα οι λεπτομερείς ιστορικές και αρχαιολογικές έρευνες αποδεικνύουν ότι ο εμπρησμός είτε αφορούσε ένα μέρος της βιβλιοθήκης είτε η πυρπόλησις έγινε για βιβλία εκτός της Βασιλικής Βιβλιοθήκης είτε για φωτιά κοντά στο λιμάνι.
Για να δούμε τι λέει εδώ ο Λουτσιάνο Κάνφορα ώστε να εμβαθύνουμε περισσότερο σ αυτήν την λογική:

«Ο Αμρ εδήλωσε εντυπωσιασμένος απ’ αυτές τις νέες πληροφορίες αλλά - πρόσθεσε - το ερώτημα που είχε θέσει εξακολουθούσε να μείνει αναπάντητο. Οφείλω λοιπόν να σκεφθώ, απάντησε ο Φιλάρετος, ότι δεν άκουσες ολόκληρο τον συλλογισμό μου όταν επισκεφθήκαμε τα ερείπια του Σαραπείου.
Ο εξυπνάκικος τόνος του Φιλάρετου εκνεύρισε τον Αμρ που επέβαλε ωστόσο στον εαυτό του να μην αντιδράσει λέγοντας μέσα του ότι κατά βάθος ο ίδιος είχε προκαλέσει την νέα συζήτηση. «Είπα λοιπόν», συνέχισε ο Φιλάρετος, «ότι η πιστότερη μεταγραφή όσων διηγούνταν ο Λίβιος (ο οποίος, επαναλαμβάνω, αν είχε σωθεί θα διέλυε όλες τις αμφιβολίες) υπάρχει στην πραγματεία του Σενέκα De tranguillitate animi. Και δεν θα σου έχει διαφύγει, ελπίζω, ;oτι στα λόγια του Σενέκα που ανέφερα, δεν υπάρχει τίποτα να μας κάνει να σκεφθούμε ότι τα Βιβλία εκείνα ανήκαν στην βασιλική βιβλιοθήκη. Αντίθετα, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, φαίνεται ότι επρόκειτο για μια απλόχερη δωρεά των Πτολεμαίων, προς κάποιον ισχυρό Ρωμαίο άρχοντα της εποχής, την ματαιοδοξία του οποίου κατακεραύνωνε ο στωικός φιλόσοφος. Γιατί θα μιλούσε για ενδιαφέρον και καλλιέργεια των ηγεμόνων της Αιγύπτου και γιατί θα διευκρίνιζε ότι οι κύλινδροι εκείνοι είχαν συγκεντρωθεί όχι με σκοπό την μελέτη αλλά την επίδειξη, αν δεν επρόκειτο για δωρεά σε ανθρώπους πλούσιους και αγράμματους; Τώρα, κατέληξε, «συνδύασε αυτές τις ενδείξεις και θα έχεις την απάντηση στο ερώτημα σου: εκείνα τα βιβλία βρέθηκαν τυχαία στο λιμάνι, όπως, λέει ο Ορόσιος, σε αποθήκες κοντά σε εκείνες των σιτηρών, όπως λέει ο Δίων, γιατί ήταν δώρα των ηγεμόνων της Αιγύπτου προς κάποιον λεφτά17 της Ρώμης, όπως λέει ο Σενέκας, ο οποίος δηλώνει ότι ο Λίβιος ήταν η πηγή του, πηγή που αναγνωρίζεται τόσο από τον Όρόσιο όσο και από τον Δίωνα...»

ΩΣΤΕ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΝΟΗΣΙΣ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ;

«Αυτά είπαν στον Αμρ οι δύο φίλοι. Λες και το ‘χαν συμφωνήσει μεταξύ τους από πριν, παρέλειψαν να μνημονεύσουν το χωρίο εκείνο του Πλουτάρχου στον «βίο του Καίσαρος», όπου, άγνωστο γιατί, ο Βιογράφος υποστηρίζει ότι η φωτιά «φουντώνοντας από τον ναύσταθμο είχε καταστρέψει την μεγάλη Βιβλιοθήκη». Όχι πως ήθελαν να του κρύψουν ένα επιχείρημα δυσμενές γι’ αυτούς εκ πρώτης όψεως: ήξεραν καλά ότι ο Πλούταρχος είναι ανασκευάσιμος, ότι η βιβλιοθήκη, αν έτσι θελήσουμε να ονομάσουμε το Μουσείο, δεν ήταν κοντά στον ναύσταθμο, ότι πιθανώς ο Πλούταρχος είχε παρανοήσει κάποια πηγή που μιλούσε - όπως κάνει ο Δίων Κάσσιος - για αποθήκες βιβλίων18 και είχε φαντασθεί μία αποκαλυπτική πυρπόληση του Μουσείου» !!
Ήδη, όπως αντελήφθη ο αναγνώστης, η κατηγορηματική διαβεβαίωση του Λουτσιάνο Κάνφορα, αλλά και άλλων μνημονευθέντων ιστορικών, ότι η Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας δεν έπυρπολήθη και πως τούτο το γεγονός υπήρξε στην φαντασία του Πλουτάρχου (ο όποίος σε τελευταία ανάλυση έζησε πολύ αργότερα από την χρονολογία πυρπολήσεως της Βιβλιοθήκης υπό του Ιουλίου Καίσαρος) μας δίδει το δικαίωμα να πιστεύουμε ότι τα Βιβλία εσώθησαν και ευρίσκονται δισκορπισμένα σε διάφορες Βιβλιοθήκες (δημόσιες η ιδιωτικές) ή μουσεία του κόσμου ώστε πολλοί εξ αυτών να ιδιοποιούνται το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και (ίσως - ίσως) να το παρουσιάζουν ως ιδικόν των!!!
Κοντολογίς: Εσώθηκαν τα πρωτότυπα βιβλία και εκάησαν τα αντίγραφα των!.. Η τουλάχιστον: Εσώθησαν πολλά πρωτότυπα βιβλία και εκάησαν τα αντίγραφα των!... (…)

Συνεχίζεται…