Πώς ξεκίνησε η τηλεόραση στην Ελλάδα; (4)

Κωδικός Πόρου: 00285-112943-334
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 14/05/11 19:51
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Ελληνική Τηλεόραση, 00285-112943-334




Περιγραφή:

 
Νίνα Βλάχου. Μία από τις πιο εντυπωσιακές μορφές της Ελληνικής Τηλεοράσεως η οποία όχι μόνο λόγω της ακτινοβόλου ομορφιάς, αλλά και του μεγάλου πλούτου γνώσεων, που διέθετε κόσμησε κυριολεκτικά την Ελληνική Τηλεόραση και οικοδόμησε την δική της τηλεοπτική πυραμίδα στο χώρο των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας.

Θα συνεχίσουμε την έρευνά μας για την  Ελληνική Τηλεόραση, με ένα ακόμη θέμα, που έχει να κάνει με την πολιτική που ακολούθησαν ορισμένοι απέναντι στη μικρή οθόνη, δεδομένου ότι από σήμερα έχουμε και την μεγάλη τιμή να έχουμε φίλη στο facebook μία από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Τηλεόρασης, την πανέμορφη Νίνα Βλάχου!...


Νίνα Βλάχου: «Φως στο χέρι, φως στο πόδι κι όλα γύρω σου είναι φως!..», όπως θα έλεγε σήμερα, αν την έβλεπε ο Διονύσιος Σολωμός!... Η Νίνα Βλάχου έγραψε τη δική της τηλεοπτική ιστορία στην Ελληνική Τηλεόραση και ήταν ένας πραγματικός δημιουργός της ελληνικής τηλοψίας!..

 

Ποιες ήσαν οι επιπτώσεις

Για να συνεχίσουμε, λοιπόν, την έρευνά μας, από το προηγούμενο άρθρο μας, θα λέγαμε, ότι η καθυστέρηση των εκάστοτε κυβερνήσεων να ενεργοποιήσουν τους θεσμούς και να εξασφαλίσουν υγιείς συνθήκες ανταγωνισμού είχε, σε ορισμένες περιπτώσεις, μοιραία αποτελέσματα για κάποιες τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Η καθυστερημένη εμφάνιση του τηλεοπτικού σταθμού του SKY, ιδιοκτησίας Γιάννη Αλαφούζου, σε μια αγορά ήδη διογκωμένη, προκάλεσε τριγμούς και ρωγμές. Σε μικρό χρονικό διάστημα το κανάλι έσπευσε να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερο χαμένο χρόνο, για την ακρίβεια τηλεθέαση, με τους ευκολότερους τρόπους. Σε μια αγορά επαγγελματιών ήδη προβληματική, χωρίς εμπειρία, κατάλληλη γνώση και κανόνες δεοντολογίας, ήταν επόμενο να εμφανιστούν οι πρώτες ακρότητες.

Δελτία ειδήσεων διογκωμένα, δημοσιογραφία επιθετική και καταγγελτική, για την ακρίβεια εισαγγελική, με πρωτοπόρο στην κατηγορία αυτή τον παρουσιαστή Νίκο Ευαγγελάτο, που καθιέρωσε το ύφος εισαγγελικής ανάκρισης στα δελτία ειδήσεων για τους καλεσμένους των τηλεπαραθύρων, ήταν τα πρώτα βήματα για μια τηλεόραση που σιγά σιγά υιοθέτησε τις πιο ακραίες μορφές εύκολου εντυπωσιασμού.

Παρά τις επιλογές του είδους, ο τηλεοπτικός σταθμός SKY δεν κατάφερε να επιβιώσει επί μακρόν. Το 1998 άλλαξε επωνυμία (Alpha) και ιδιοκτησιακό καθεστώς, χωρίς ωστόσο να τροποποιήσει τις επιλογές του στον ενημερωτικό τομέα. Το κανάλι συνέχισε να ακολουθεί τις ίδιες συνταγές διασκεδαστικής ενημέρωσης και να κινείται στο λεπτό όριο μεταξύ δεοντολογίας και αντιδεοντολογίας, προσφέροντας υποστήριξη σε μεθόδους που το έφεραν επανειλημμένως στον προθάλαμο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης δίνοντας εξηγήσεις για τον τρόπο προσέγγισης ορισμένων θεμάτων.

 

Η Νίνα Βλάχου πανταχού παρούσα για να καλύπτει τις κοσμικές στήλες, που επί χρόνια έγραφε και παρουσίαζε είτε στις εφημερίδες είτε στην τηλεόραση. Πνεύμα φωτοβόλο και αστραποβόλο, αν σκεφτεί κανείς το επίπεδο πολλών σημερινών εκπομπών, που δεν μπορούν να συγκριθούν ούτε στο ελάχιστο με αυτές της Νίνας Βλάχου, μία από τις καλύτερες τηλεπαρουσιάστριες για την οποία θα κάνουμε λίαν προσεχώς ένα ειδικό αφιέρωμα!..

Ανησυχητικά αποτελέσματα

Λένε πως λόγω της στρεβλής λειτουργίας των καναλιών επικρατεί μια κατάσταση ζούγκλας όχι μόνο στις συχνότητες, αλλά και στις συμπεριφορές των επαγγελματιών που υπηρετούν σε αυτά. Με τη δεοντολογία να υποχωρεί μπροστά στο κυνήγι της τηλεθέασης, οι κρίσεις που αντανακλούν στο κοινωνικοπολιτικό πεδίο είναι αλλεπάλληλες και επηρεάζουν την πολιτική σκηνή.

Εντέλει, ο ρυθμός της τηλεόρασης γίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις και ο ρυθμός της πολιτικής. Αυτό το γεγονός συνιστά τις περισσότερες φορές και τις αιτίες σύγκρουσης μεταξύ τους. Η μεν τηλεοπτική επικαιρότητα οφείλει να τρέχει ιλιγγιωδώς, η δε πολιτική να έχει αργούς ρυθμούς, που καταλαγιάζουν τα πάθη και δίνουν προβάδισμα στη λογική.

Η τελετουργία του ανταγωνισμού, που στο ελληνικό περιβάλλον εφαρμόζεται κι αυτή στρεβλά, με το συνακόλουθο άγχος της, οδηγεί σε σύγκρουση κάθε τόσο την πολιτική με την τηλεοπτική της εικόνα. Υπήρξαν περιπτώσεις που ο ρυθμός της τηλεόρασης άγγιξε τα ανώτατα όρια ταχύτητας, και τότε υπήρξαν ολισθήματα της τηλεοπτικής ενημέρωσης που έφτασαν να θεωρηθούν ακόμη και επικίνδυνα. Ολισθήματα που άλλοτε είχαν στοιχεία συγκεκριμένων ακραίων πολιτικών, οι οποίες αναζητούσαν την ευκαιρία να επιβληθούν, άλλοτε ξενοφοβίας και ρατσισμού κι άλλοτε εθνικιστικής έξαρσης, με υστερικές υπερβολές.

Συνεχίζεται…