Τι είχε προβλέψει ο Πατροκοσμάς;

Κωδικός Πόρου: 00285-114573-596
Συγγραφέας ή Δημιουργός: Σακκέτος Άγγελος
Ημερομηνία Δημιουργίας: 24/06/11 15:03
Εκδότης: Ελληνική λέσχη βιβλίου
Η γλώσσα του περιεχομένου: Ελληνικά
Σχέση: Δεν έχει δηλωθεί σχέση για το συγκεκριμένο τεκμήριο
Λέξεις κλειδιά: Προφητείες... , 00285-114573-596




Περιγραφή:

Τι είχε προβλέψει ο Πατροκοσμάς;

Διαβάστε τι αποκαλύπτουμε μέσα στο βιβλίο μας «Ο Άγνωστος Πατροκοσμάς» για μία επίκαιρη προφητεία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού σχετικά με τους έκτακτους φόρους στα πολυτελή σπίτια και τόσα άλλα δυσβάστακτα οικονομικά μέτρα, που επέβαλε η Κυβέρνηση!

"Σπίτια μεγάλα μη κάμνετε. Λιάσες να κάμνετε να μη σας έρχονται μέσα". Η φωτογραφία «μιλάει» από μόνη της!.. Ο αδελφός του γράφοντος, Ανδρέας Σακκέτος, γονατιστός και πίσω του ο άλλος αδελφός μας, Δημήτριος Σακκέτος, με τον γιό του Παναγιώτη, μπροστά στο χαμηλοτάβανο σπίτι, που γεννηθήκαμε, στο Βεσίνι Καλαβρύτων, πριν γίνει η αναπαλαίωσή του, το 1987.

66. "Σπίτια μεγάλα μη κάμνετε. Λιάσες να κάμνετε να μη σας έρχονται μέσα".

Όταν ο γράφων ήταν μικρός και μεγάλωνε στο πατρικό του σπίτι στο Βεσίνι Καλαβρύτων, προβληματιζόταν πάντα γιατί τα σπίτια ήσαν χαμηλοτάβανα και μάλιστα με μικρά παράθυρα, όπως ακριβώς τα έχτιζαν τότε οι «μαστοράδες» απ’ την Ήπειρο, που είχαν ακούσει τις προφητείες του Πατροκοσμά και γνώριζαν πολλά για τις διδαχές του. Πίστευε – και εν μέρει είχε δίκιο- ότι αυτό γινόταν για πρακτικούς λόγους, επειδή έπρεπε να εξοικονομείται ενέργεια (θερμότητα).
Δεν εγνώριζα, βεβαίως, ως Άγγελος Σακκέτος, ότι αυτή η διδαχή του αγίου μας είχε και μια προφητική προέκταση, δεδομένου ότι οι Τούρκοι, που συνήθως έφθαναν καβαλλάρηδες, μόλις έβλεπαν μικρά σπίτια ούτε που τα πρόσεχαν και έφευγαν για να πάνε σε άλλα πιο αρχοντικά και ευρύχωρα. Δια του τρόπου αυτού οι νοικοκυραίοι γλίτωναν πολλά πράγματα και ιδίως τα κορίτσια τους, πέραν του γεγονότος ότι ήσαν υποχρεωμένοι να μοιραστούν τη σοδειά τους με τους ανεπιθύμητους επισκέπτες.
Κι όχι μόνον!..
Οι Τούρκοι, μόλις έβλεπαν κάποιον να χτίζει σπίτι με μεγάλα παράθυρα, του επέβαλαν χαράτσι, όπως θα δούμε παρακάτω στην 68η προφητεία και γι’ αυτό το λόγο τα παράθυρα ήταν μικρά, πέραν του γεγονότος ότι - από πρακτικής πλευράς- ήταν πιο ασφαλή από τους κλέφτες, τους ληστές και τους «κατσαπλιάδες», που λυμαίνονταν την γύρω περιοχή.
Την πληροφορία αυτή μού είχε δώσει ο περίφημος μπαρμπα-Γιάννης (Ιωάννης Πανουτσακόπουλος), ο γνωστός σε μας γερο-Καρυδάς ή Καρυδόγιαννης, που διέσωσε πολλές προφητείες του Παπουλάκου από το χωριό Άρμπουνα Καλαβρύτων και για τον οποίον γράψαμε το ειδικό βιβλίο «Παπουλάκος: Άγνωστες Προφητείες και Θαύματα».
Δράττομαι αυτής της ευκαιρίας να πω, ότι τα σπίτια του χωριού μας ήσαν κτισμένα με πέτρες και όλα είχαν για σκεπή σχιστόλιθους («πλάκες», όπως τις λέγαμε). Τα κεραμίδια μπήκαν αργότερα.
Αυτό το βλέπουμε και σήμερα όπου τα παλιά σπίτια έχουν στον τοίχο τους εκτός από πέτρες και πλάκες (σχιστόλιθους). Φαίνεται ότι τα σπίτια τα είχαν ξαναγκρεμίσει, για να κτίσουν καινούρια πάνω στα ίδια και οι μάστορες έκλεβαν τις πλάκες της σκεπής από τα γκρεμισμένα σπίτια και αλφαδιάζανε (=ευθυγράμμιζαν) τους υπό κατασκευήν τοίχους!
Κάθε σπίτι χρειαζόταν για σκεπή περίπου τα 150 «φορτώματα» ζώου με πλάκες!
Τις πλάκες τις κουβαλούσαν όχι μόνον τα ζώα, αλλά και οι γυναίκες («ζαλιά», όπως λέγαμε στα χωριά μας, φορτωμένες στον ώμο τους, δηλαδή, για να μη σπάσουν), που τις μετέφεραν από διάφορα μέρη της γύρω περιοχής του χωριού μας, όπως είναι το Διάσελο, το Προσήλιο, η Μπόγλιτση και αλλού.
Για να επανέλθουμε, λοιπόν, στην προφητεία του Πατροκοσμά, ο άγιος προέβλεπε ότι όσοι στο μέλλον θα διαθέτουν μεγάλα και πολυτελή σπίτια, θα τα χάσουν στα δραματικά και άκρως επώδυνα πολεμικά γεγονότα, διότι συνήθως μετατρέπονται σε κατοικίες ή αρχηγεία του στρατού, όπως έγινε και κατά τη διάρκεια του Α' και Β' Παγκοσμίου Πολέμου από τις δυνάμεις κατοχής. Αυτός και ο λόγος που συμβούλευε να κάνουν σπίτια, που θα έχουν περιφραγμένο αυλόγυρο με εξώπορτες («λιάσες», κατά την τοπική διάλεκτο), για να μην μπαίνουν οι κλέφτες για αρπαγές και για να διαφυλάσσεται καλύτερα η περιουσία τους.
Για να έλθουμε, λοιπόν, στην προφητεία, του Πατροκοσμά, όπως αντιλαμβάνονται οι αναγνώστες, η προφητεία αυτή έχει περισσότερο συμβουλευτικό και όχι εθνικό ή θρησκευτικό χαρακτήρα, δεδομένου ότι, μερικά χρόνια αργότερα, ήρθε ο Κωστής Παλαμάς (1859-1943), που έγραψε εκείνο το περίφημο:
«… Στον τόπο απάνω όχι πολέμων κάστρα.
Τα σχολεία χτίστε!
Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα…
Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων
περίσσια ανοίχτε, να ’ρχεται ο κυρ Ήλιος
διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει…
Κι ο δάσκαλος, ποιητής. Και τα βιβλία
να είναι σαν κρίνα…»

67. "Θα σας επιβάλουν μεγάλο και δυσβάστακτο φόρο, αλλά δεν θα προφθάσουν".

68. "Θα βάλουν φόρο στις κότες και στα παράθυρα".

Χαράτσι είναι ο κεφαλικός φόρος, που πλήρωναν οι μη Οθωμανοί υπήκοοι κατά την διάρκεια της τουρκοκρατίας. Πολλές φορές ήταν τόσο σκληρό, που ακόμη και σήμερα ο δυσβάστακτος φόρος χαρακτηρίζεται ή αποκαλείται «χαράτσι».
Όσον αφορά στον φόρο που θα επιβληθεί στις κότες και στα παράθυρα, είμαστε της γνώμης ότι ο Πατροκοσμάς κυριολεκτεί όταν μιλάει για φόρους, όπως γράψαμε πιο πάνω. Εκτός κι αν μιλούσε μεταφορικά ή συμβολικά με όλα όσα ζήσαμε το 2005 με την διαβόητη «γρίπη των πτηνών», όπου οι πάντες αναγκάζονταν να θάβουν κατά χιλιάδες όλες τις κότες τους μόλις έβλεπαν κάποια εξ αυτών να έχει μολυνθεί από ασθένεια!.. Ήταν μια απίστευτη ιστορία τηλεοπτικής υστερίας και τρομοκρατίας πολλών ΜΜΕ εναντίον ενός ανυπεράσπιστου κοινού, που δεν ήξερε πώς να αντιδράσει, επειδή κάποιοι ήθελαν να προσποριστούν οφέλη από την προώθηση ενός αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας εμβόλιο εταιρείας του εξωτερικού, του οποίου ο εταιρεία δευθυνόταν από υψηλά ιστάμενο πολιτικό πρόσωπο της Αμερικής.
Δεν νομίζω ότι χρειάζονται περισσότερα για να δούμε πόσο δίκιο είχε ο Πατροκοσμάς.
113. "Φτιάνετε σπίτια τορνευτά και δεν πρόκειται να κατοικήσετε σ΄ αυτά".
Όπως σημειώνει ο σχολιαστής των προφητειών του Πατροκοσμά, ο Άγιος είπε τους λόγους τούτους εις την Άσσον της Κεφαλληνίας, όταν μίαν ημέραν ο προφήτης του Γένους μας «διήρχετο πρό μίας νεοκτίστου οικίας. Μετ’ ολίγον όλοι οι ιδιοκτήται απέθανον πλην μιας μοναχής»!
Το επίθετο «τορνευτός», για να θυμηθούμε και λίγο την γραμματολογία μας, έχει διάφορες ερμηνείες. Ας δούμε μερικές:

«τορνευτός= δινωτός (επίθετο τρικατάληκτο) # ηδυσώματος (επίθετο δικατάληκτο) # κυκλοτερής (επίθετο δικατάληκτο) # ξεστός (επίθετο τρικατάληκτο - λατινικά rasus & sculptus) # στρογγύλος (επίθετο τρικατάληκτο - εξ αυτής η αγγλική λέξη strongyle - λατινικά rotundus) # τορνοειδής (επίθετο δικατάληκτο) # τρητός (επίθετο τρικατάληκτο - λατινικά perforatus) (195).

Ωστόσο, η προφητεία αυτή, έχει και άλλη παράμετρο, δεδομένου ότι, όπως αναφέρουμε και μέσα στο βιβλίο μας «Παπουλάκος: Άγνωστες Προφητείες και Θαύματα», πολλοί άνθρωποι, που είχαν φύγει από την ύπαιθρο για να βρούνε μια καλύτερη ζωή στην πόλη, γυρίζουν πάλι πίσω φτιάχνοντας «σπίτια τορνευτά», αλλά δεν προλαβαίνουν να τα χαρούν διότι, ως ηλικιωμένοι, φεύγουν γρήγορα απ’ τη ζωή και τα σπίτια τους μένουν παντέρημα και αδειανά.
Το φαινόμενο αυτό το βιώνουμε εμείς στα Καλαβρυτοχώρια, όπου η ζωή, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δημάρχων, φθίνει συνεχώς καθώς οι νέοι άνθρωποι δεν συμπαθούν την αγροτική ζωή και η ύπαιθρος βρίσκεται πλέον στο έλεος της φθοράς και των αλλοδαπών!..
Για την ερημοποίηση της ελληνικής υπαίθρου γράφουμε περισσότερα στην 76η προφητεία του Πατροκοσμά. Ωστόσο, ο Πατροκοσμάς συμβούλευε τους κατοίκους των περιοχών, που περιόδευε, να μη κατασκευάζουν σπίτια τορνευτά διότι γινόντουσαν περισσότερο στόχος των Τούρκων, που έβαζαν γερό και ανελέητο χαράτσι στους εύπορους Έλληνες, όπως γράφουμε στην 67η και 68η προφητεία.

Πολλοί άνθρωποι, επιστρέφοντας στην ύπαιθρο, ως παλαίμαχοι της ζωής, μετά από μια ολόκληρη ζωή στην πόλη, φτιάχνουν «σπίτια τορνευτά» και υπέροχα, όπως αυτό της εικόνας μας, αλλά δεν προλαβαίνουν να τα απολαύσουν, διότι το γήρας, δυστυχώς, δεν είναι ο καλύτερος σύμμαχος του ανθρώπου και μάλιστα των απομάχων της ζωής!.. (Η εικόνα είναι από το διαδίκτυο: www.action-constructing.com)

Το ότι «δεν πρόκειται να κατοικήσετε σ΄ αυτά» (τα σπίτια), η συμβουλευτική αυτή προφητεία έχει επί πλέον την έννοια ότι, στην αναμενόμενη Επανάσταση που θα γίνει για «το ποθούμενον», θα υπάρξουν πολλά θετικά, αλλά και αρνητικά στοιχεία της κοινωνικής ζωής, πράγμα που σημαίνει ότι για όλα τα περιουσιακά στοιχεία του θνητού ανθρώπου ισχύει η παλαιά ρήση: «Σήμερον εμού, αύριον ετέρου, μηδέποτε τινός»…